Potrivit
unui efectuat asupra a 338 de oncologi cu varsta sub 40 de ani, peste
60% dintre medicii participanti considera dificila comunicarea vestilor
rele pacientilor pe care ii plac.
Cercetatorii
britanici au studiat relatiile dintre medici si pacienti si au ajuns la o
concluzie ingrijoratoare. Se pare ca medicii prietenosi au un impact
negativ asupra sanatatii pacientilor.Daca medicii devin apropiati de pacienti, aceasta relatie ii poate impiedica sa ia decizii obiective cu privire la ingrijirea respectivului pacient.
Astfel, pacientii care au o relatie apropiata cu medicii se pot simti intimidati atunci cand trebuie sa se planga de starea lor de sanatate sau pot sa nu dea toate informatiile necesare sau corecte despre efectele secundare ale terapiilor la care sunt supusi.
Potrivit cercetatorilor, doua treimi dintre doctorii tineri au probleme in a fi sinceri cu pacientii pe care ii plac.
Incalcarea granitelor dintre relatiile sociale si cele profesionale influenteaza nivelul de ingrijire oferit si ii impiedica pe pacienti sa fie sinceri referitor la efectele secundare importante ale tratamentelor.
De asemenea, potrivit studiului publicat in cotidianul britanic "The Daily Mail", medicii prietenosi au precizat ca le este mult mai greu sa le comunice pacientilor vestile proaste tocmai pentru ca au o relatie apropiata.
Pacientul prietenos cauta “sa intre in vorba”, isi ofera serviciile, pune intrebari personale, face confesiuni. Vrea sa fie in relatii bune cu toata lumea din cabinet si vrea sa i se raspunda cu aceeasi amabilitate.
Convingerile sale: “daca ma voi purta prietenos cu oamenii, imi vor raspunde la fel” si “daca am relatii bune, s-ar putea sa obtin atentie suplimentara fata de alti pacienti”.
Medicul insa trebuie sa pastreze distanta profesionala si libertatea de decizie; trebuie complet evitate familiarismele.
Surse: Mediafax, medright.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu