Orasul cu cel mai mare consum de fast food din lume este Hong Kong unde peste 61% din populatie mananca acest tip de mancare cel putin o data pe saptamana.
Oamenii de stiinta de la Universitatea din California au ajuns astfel la concluzia ca fiecare meniu fast-food cauzeaza o crestere cu 0,03% a indicelui de masa corporala.
O persoana cu IMC intre 18,5% si 24,9% are o greutate normala, un IMC intre 25% si 29,9% semnaleaza ca o persoana este supraponderala, iar un IMC de peste 30% reprezinta un simptom al obezitatii.
Obezitatea este cauzata de un consum excesiv de calorii, si in ciuda tututor avertismentelor din partea specialistilor, oamenii tot continua sa manance in restaurantele fast food. Bolile asociate cu aceste probleme de greutate cauzeaza in jur de 300.000 de decese anual.
Stilul de viata sedentar joaca un rol semnificativ in obezitate. Exista o tendinta la nivel mondial de a ne indrepta catre activitati mai putin solicitante din punct de vedere fizic, si in prezent, cel putin 60% din populatia lumii nu face suficienta miscare.
Cele mai cunoscute lanturi de restaurante fast food din lume sunt McDonald's, Burger King si KFC. Acestea apeleaza la tot felul de tertipuri pentru a-i convinge pe clienti sa consume cat mai mult.
Portii extra
Restaurantele de tip fast-food isi vand produsele intr-o varietate de marimi, dar sugereaza clientilor sa aleaga varianta cea mai mare. Astfel, fast-food-urile au facut ca portiile mari, "extra", sa para varianta obisnuita, normala, portiile mici fiind pentru situatii exceptionale.
Servirea mancarii
Alte strategii pe care mai marile lanturi de restaurante fast food le folosesc tin modul de servire al produselor.
Servirea portiilor in ambalaje mai mari decat este necesar incurajeaza consumul de portii mai mari. Servesc mancarea foarte rapid si intr-un fel in care e usor de consumat, invelita in hartie, fara a necesita farfurii sau tacamuri.
Meniuri diversificate
Meniurile sunt o alta tactica pusa la punct pentru a face clientii sa consume mai mult. În timp ce acestia cred ca economisesc bani, cumpara de fapt produse de care nu au nevoie si pe care nu le-ar fi achizitionat daca nu erau incluse in pretul altora.
Statul la coada
Un alt aspect la care nimeni nu s-ar fi gandit este statul la coada. Pentru ca s-a demonstrat ca aceasta practica sporeste apetitul, lanturile de fast food au renuntat la a-si servi clientii la masa si ii lasa sa stea la coada.
Surse: Mediafax, wikipedia.org
Oamenii de stiinta de la Universitatea din California au ajuns astfel la concluzia ca fiecare meniu fast-food cauzeaza o crestere cu 0,03% a indicelui de masa corporala.
O persoana cu IMC intre 18,5% si 24,9% are o greutate normala, un IMC intre 25% si 29,9% semnaleaza ca o persoana este supraponderala, iar un IMC de peste 30% reprezinta un simptom al obezitatii.
Obezitatea este cauzata de un consum excesiv de calorii, si in ciuda tututor avertismentelor din partea specialistilor, oamenii tot continua sa manance in restaurantele fast food. Bolile asociate cu aceste probleme de greutate cauzeaza in jur de 300.000 de decese anual.
Stilul de viata sedentar joaca un rol semnificativ in obezitate. Exista o tendinta la nivel mondial de a ne indrepta catre activitati mai putin solicitante din punct de vedere fizic, si in prezent, cel putin 60% din populatia lumii nu face suficienta miscare.
Cele mai cunoscute lanturi de restaurante fast food din lume sunt McDonald's, Burger King si KFC. Acestea apeleaza la tot felul de tertipuri pentru a-i convinge pe clienti sa consume cat mai mult.
Portii extra
Restaurantele de tip fast-food isi vand produsele intr-o varietate de marimi, dar sugereaza clientilor sa aleaga varianta cea mai mare. Astfel, fast-food-urile au facut ca portiile mari, "extra", sa para varianta obisnuita, normala, portiile mici fiind pentru situatii exceptionale.
Servirea mancarii
Alte strategii pe care mai marile lanturi de restaurante fast food le folosesc tin modul de servire al produselor.
Servirea portiilor in ambalaje mai mari decat este necesar incurajeaza consumul de portii mai mari. Servesc mancarea foarte rapid si intr-un fel in care e usor de consumat, invelita in hartie, fara a necesita farfurii sau tacamuri.
Meniuri diversificate
Meniurile sunt o alta tactica pusa la punct pentru a face clientii sa consume mai mult. În timp ce acestia cred ca economisesc bani, cumpara de fapt produse de care nu au nevoie si pe care nu le-ar fi achizitionat daca nu erau incluse in pretul altora.
Statul la coada
Un alt aspect la care nimeni nu s-ar fi gandit este statul la coada. Pentru ca s-a demonstrat ca aceasta practica sporeste apetitul, lanturile de fast food au renuntat la a-si servi clientii la masa si ii lasa sa stea la coada.
Surse: Mediafax, wikipedia.org
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu